Doctora en Prehistòria i Arqueologia per la Universitat de Barcelona, investigadora del Seminari d’Estudis i Recerques Prehistòriques (SERP/UB), i membre del Centre d’Estudis Australians i Transnacionals de la mateixa universitat.
Ha fet recerca i treball de camp a l’Àfrica (Kènia, Tanzània, Costa d’Ivori) i a Austràlia (Arnhem Land, Northern Territory), i participat en diversos projectes etnoarqueològics, de prehistòria i evolució humana, i gestio i difusió del patrimoni cultural i natural. Fruit d’aquesta tasca investigadora ha publicat articles de recerca i divulgació científica i participat en congressos i seminaris especialitzats. Des del 1989 ha dut a terme excavacions arqueològiques i paleontològiques a Catalunya (el Filador, el Parco, Sant Gregori de Falset, Bàrcino), en l’àmbit nacional (Atapuerca, Orce, Cova Victòria), a França (Tautavel) i a l’Àfrica Oriental (Peninj, Tanzània).
Paral·lelament a la tasca investigadora, treballa en la docència i assessorament científic, museogràfic i pedagògic. Ha treballat com a educadora a Casa Àsia, al Museu Etnològic de Barcelona, a l’antic Museu de Ciències Naturals de la Barcelona, i des de fa anys ha creat i dirigeix “Tròpic de Capricorni, Eix de Divulgació Científica i Cultural”, on desenvolupa projectes, cursos de formació per a docents i per a adults, itineraris, xerrades, visites guiades, tallers i seminaris específics, en diferents universitats, centres, escoles i institucions culturals.