
TOT ÉS VERITAT? CULTURA I CONSUM AUDIOVISUAL
Dins la cultura i el consum audiovisual que fem constantment, tot és veritat?
Aquest curs s’estructura en tres grans eixos:
- El primer explica breument les bases de la narrativa i la seva funció des dels seus orígens fins al present. S’exposen també les diferències entre la narrativa occidental i l’oriental ( fruit de tradicions històriques, culturals i filosòfiques molt diferents) que expressen de forma evident la pugna per l’hegemonia entre Occident i Àsia que està configurant el nou ordre mundial.
- El segon eix aborda les conseqüències que la desaparició de la frontera clara entre realitat i ficció està tenint en els formats narratius d’Occident. Tant en els formats de no ficció (el documental, el corporatiu, l’artístic i l’espot comercial) com en la ficció ( cinema, relats seriats i videojocs).
- El tercer eix explora les conseqüències que la revolució digital i les noves tecnologies estan provocant en la comunicació audiovisual. Tant en la forma dels continguts i la manera de relacionar-se amb el públic, com en el medi pel qual són distribuïts i consumits.
La idea de fons és centrar l’atenció en el present i traçar un mapa de les tendències en el món audiovisual amb més projecció de futur.
TEMARI:
-
- 30/01: Diferències en la narrativa entre Orient i Occident. Hallyu, l’onada coreana: La influencia cultural que ve del Orient. Causes de l’èxit: Estratègia i Continguts. La veritat és morta, llarga vida a les noticies! Realitat i ficció: Quan neix la separació i perquè és tan important. Perquè està desapareixent. Conseqüències a la indústria del storytelling.
- 06/02: La “mort” del Broadcasting: Narrativa transmèdia i microtargeting. Noves Tècniques narratives transmèdia: El final dels finals. Deixar caps sense lligar. Franquícies narratives. El mitjà i el missatge: Forma i contingut. Dues escoles: Barthes i Mcluhan: semiòtica de la imatge. Ecologia dels mitjans.
- 13/02: Teoria general de les escombraries: Cultura, apropiació i complexitat. Decàleg tendències creadors en art i en narrativa. La revolució del gènere: Noves narratives feministes. El final del patriarcat ( Els Soprano i Succesion). Teoria Queer (Transparent: de la realitat a la ficció).
- 20/02: Què és internet? La pregunta del nostre temps: dos respostes i dos futurs. Big data vs Storytelling: Una nova lògica. Una nova indústria. Un final feliç. Creació artificial o algorismes creatius: Panorama general Deep Learning. IA en sector audiovisual: Àudio, Vídeo, Scrpit (generació de textos).
- 27/02: Xarxes socials i narrativa audiovisual: Entreteniment vs informació. Gamificació. Fragmentació i Transmèdia. Xarxes socials i la identitat individual: El jo narrador. La realitat bombolla. La identitat distesa.
- 06/03: Cultura Snack: Explosió de formats breus. Continguts no intervinguts. Lleis de la viralitat. El Metavers: Desitjos, realitats, oportunitats i riscos.
- Dates: Dilluns (Del 16/01/23 al 27/03/23)
- Horari: de 18:30 – 20:00h
- Professor: Jaume Serra
- Idioma: Català
MODALITATS FORMATIVES
Hi ha l’opció de fer el curs en tres modalitats diferents:
-
Modalitat presencial i enregistrada:
- Classes presencials d’hora i mitja a l’escola, segons temari i calendari.
- Si un dia no pots venir, podràs fer el curs en la modalitat on-line. T’enviem un correu electrònic on trobaràs l’ enllaç per accedir en directe a la classe corresponent.
- Feta la sessió, t’enviem per correu electrònic un enllaç per poder accedir-hi en diferit a la classe enregistrada, la qual podràs visualitzar fins el 06/04/23.
-
Modalitat on-line (en directe a distància) i enregistrada:
- Classes en directe d’hora i mitja cada setmana, accessibles des de mòbil, tauleta i ordinador amb el programa ZOOM, que et permet visualitzar l’aula de l’escola en directe, intervenir-hi, i compartir la pantalla per tenir accés a tota la informació que professores o professors mostrin a l’aula. Es recomana instal·lar-te el programa per accedir a les classes amb més facilitat.
- T’enviem un correu electrònic on trobaràs l’ enllaç per accedir en directe a la classe corresponent.
- Feta la sessió, t’enviem per correu electrònic un enllaç per poder accedir-hi en diferit a la classe enregistrada, la qual podràs visualitzar fins el 16/04/23.
-
Modalitat en diferit (classe enregistrada):
- Hauràs de triar quina/es classe/s (des d’una fins a les 11 de tot el curs/seminari) i confirmar-nos per mail .
- T’enviarem un correu electrònic on hi trobaràs l’enllaç per poder accedir-hi a les sessions seleccionades.
- Aquesta modalitat estarà vigent fins el 06/04/23.
INSCRIPCIONS
- Preus:
- Per a reservar plaça en aquest curs/seminari és necessari fer el pagament sencer.
-
-
- Modalitat presencial i enregistrada: 90€
- Modalitat on-line i enregistrada: 75€
- Modalitat en diferit (classe enregistrada): 10€/classe
-
-
- Si s’escau, t’ajudem a trobar fòrmules més flexibles, com ara el pagament mensual per domiciliació bancària (contacta amb nosaltres).
- Descompte especial del 20% per a persones a l’atur o menors de 30 anys (no acumulables).
- Per a reservar plaça en aquest curs/seminari és necessari fer el pagament sencer.
- Formes de Pagament:
-
-
-
-
- Modalitat presencial i enregistrada:
- A l’escola: Targeta i Efectiu
- A distància: Targeta (al web), Transferència bancària i bizzum (contacta amb nosaltres)
- Modalitat on-line i enregistrada: Targeta (al web), Transferència bancària i bizzum (contacta amb nosaltres)
- Modalitat en diferit (classe enregistrada): Targeta (al web), Transferència bancària i bizzum (contacta amb nosaltres)
- Modalitat presencial i enregistrada:
-
-
-
- Les inscripcions per a “TOT ÉS VERITAT? CULTURA I CONSUM AUDIOVISUAL” restaràn obertes fins el 30 de gener de 2023.
- Podeu veure altres seminaris de l’escola fent click aquí.
Localització
Escola d’Humanitats Artkhé
Consell de Cent 295, 08007 Barcelona
Barcelona
Data/Hora
Data: 30/01/23-06/03/23
Hora: 18:30-20:00
Reserves
Les reserves estan tancades per aquest esdeveniment.